Všeobecné obchodní podmínky

Článek 1 – Definice

V těchto obchodních podmínkách se rozumí:

Lhůta pro odstoupení: období, během něhož může spotřebitel uplatnit právo na odstoupení od smlouvy.

Spotřebitel: fyzická osoba, která nakupuje výrobek nebo službu pro účely nesouvisející s její podnikatelskou, obchodní, řemeslnou či profesní činností a která uzavírá s prodávajícím smlouvu na dálku.

Den: kalendářní den.

Smlouva na dobu trvání: smlouva uzavřená na dálku týkající se řady výrobků a/nebo služeb, jejichž povinnost dodání a/nebo nákupu se opakuje v čase.

Trvalý nosič dat: jakýkoli prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo prodávajícímu uchovávat jemu osobně určené informace tak, aby k nim měl v budoucnu přístup po přiměřenou dobu a aby bylo možné reprodukovat uložené informace v nezměněné podobě.

Právo na odstoupení: oprávnění spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku ve lhůtě pro odstoupení.

Prodávající: fyzická nebo právnická osoba, která nabízí spotřebitelům na dálku výrobky a/nebo služby.

Smlouva uzavřená na dálku: dohoda uzavřená v rámci systému organizovaného prodávajícím pro prodej výrobků a/nebo služeb na dálku, a to výhradně s využitím jedné či více komunikačních technik na dálku až do okamžiku uzavření smlouvy.

Komunikační technika na dálku: jakýkoli prostředek, který lze použít k uzavření smlouvy bez současné fyzické přítomnosti spotřebitele a prodávajícího.

Všeobecné obchodní podmínky: tyto všeobecné obchodní podmínky prodávajícího.

Článek 2 – Identita prodávajícího

Název webu: Kinsky Praha
Zákaznický e-mail: kinsky.praha@gmail.com
Webové stránky: kinskypraha.cz

Sídlo společnosti: 71–75 Shelton Street, Covent Garden, Londýn, WC2H 9JQ, Spojené království
Z důvodů ochrany soukromí a bezpečnosti jsou úplné firemní a registrační údaje k dispozici na písemné vyžádání zákazníkům, partnerům a příslušným orgánům. Veškeré oficiální žádosti, stížnosti či oznámení budou vyřízeny bezodkladně v souladu s platnými právními předpisy na ochranu spotřebitele.

Článek 3 – Působnost

Tyto VOP se vztahují na každou nabídku prodávajícího a na každou smlouvu uzavřenou na dálku mezi prodávajícím a spotřebitelem.

Před uzavřením smlouvy na dálku je text těchto VOP zpřístupněn spotřebiteli. Není-li to přiměřeně možné, bude před uzavřením smlouvy na dálku uvedeno, kde je možné se s VOP seznámit v sídle prodávajícího a že budou spotřebiteli na jeho žádost co nejdříve bezplatně zaslány.

Je-li smlouva uzavírána elektronicky, může být text těchto VOP zpřístupněn i v elektronické podobě tak, aby si jej spotřebitel mohl snadno uložit na trvalý nosič dat. Není-li to přiměřeně možné, bude před uzavřením smlouvy na dálku uvedeno, kde lze VOP elektronicky prostudovat a že budou na žádost spotřebitele bezplatně zaslány v elektronické či jiné formě.

Uplatní-li se vedle těchto VOP i zvláštní podmínky vztahující se na konkrétní výrobky či služby, platí druhý a třetí odstavec i pro tyto podmínky a v případě rozporu se spotřebitel může vždy dovolávat ustanovení pro něj příznivějšího.

Pokud by bylo kterékoli ustanovení těchto VOP kdykoli zcela či zčásti neplatné nebo zrušené, smlouva a zbývající ustanovení zůstávají v platnosti a dotčené ustanovení bude bezodkladně nahrazeno dohodou stran ustanovením, které co nejvíce odpovídá původnímu smyslu a účelu.

Na situace těmito VOP neupravené se použije „duch“ těchto podmínek.

V případě pochybností o výkladu či obsahu jednoho nebo více ustanovení našich VOP se výklad vždy řídí „duchem“ těchto podmínek.

Článek 4 – Nabídka

Je-li nabídka časově omezena nebo podmíněna určitými podmínkami, bude to v nabídce výslovně uvedeno.

Nabídky jsou nezávazné. Prodávající si vyhrazuje právo nabídku kdykoli změnit nebo aktualizovat.

Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených výrobků a/nebo služeb. Popis je dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl nabídku řádně posoudit. Jsou-li použity obrázky, věrně zobrazují nabízené výrobky a/nebo služby. Zjevné chyby či nepřesnosti v nabídce nejsou pro prodávajícího závazné.

Veškeré obrázky a specifická data v nabídce jsou pouze orientační a nepředstavují důvod k náhradě škody či k odstoupení od smlouvy. Obrázky výrobků věrně zachycují předmět nabídky, avšak přesná shoda zobrazených barev s reálnými barvami výrobku není zaručena.

Každá nabídka obsahuje informace, z nichž jsou pro spotřebitele zřejmá jeho práva a povinnosti spojené s přijetím nabídky, zejména:

  • cenu bez případných celních poplatků a DPH při dovozu; tyto dodatečné náklady nese a zajišťuje zákazník,

  • případné náklady na dopravu,

  • způsob uzavření smlouvy a kroky k tomu potřebné,

  • informaci o existenci či neexistenci práva na odstoupení,

  • způsoby platby, dodání a plnění smlouvy,

  • dobu platnosti nabídky, tj. období, v němž prodávající cenu garantuje,

  • případné uplatnění sazeb za komunikaci na dálku převyšujících základní sazbu,

  • zda bude smlouva po uzavření archivována a jakým způsobem k ní spotřebitel získá přístup,

  • jak může spotřebitel před uzavřením smlouvy zkontrolovat a případně opravit zadané údaje,

  • další jazyky, ve kterých lze smlouvu uzavřít,

  • etické kodexy, k nimž se prodávající hlásí, a způsob jejich elektronického nahlédnutí,

  • minimální dobu trvání smlouvy na dálku u smluv na dobu trvání,

  • volitelně: dostupné velikosti, barvy, materiály.

Článek 5 – Smlouva

Smlouva je uzavřena ve chvíli, kdy spotřebitel přijme nabídku a splní podmínky s tím spojené.

Přijme-li spotřebitel nabídku elektronicky, prodávající bezodkladně elektronicky potvrdí přijetí akceptace. Dokud není toto přijetí potvrzeno, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

Je-li smlouva uzavírána elektronicky, prodávající přijme vhodná technická a organizační opatření k ochraně elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné webové prostředí. Může-li spotřebitel platit elektronicky, prodávající přijme všechna odpovídající bezpečnostní opatření.

Prodávající je oprávněn v souladu se zákonem ověřit platební schopnost spotřebitele a všechny skutečnosti a faktory relevantní pro řádné uzavření smlouvy na dálku. Z vážných důvodů si prodávající vyhrazuje právo objednávku odmítnout nebo její realizaci podmínit zvláštními podmínkami s uvedením důvodu.

Prodávající poskytne spotřebiteli společně s výrobkem či službou následující informace v písemné podobě nebo jiným způsobem, který umožňuje jejich uložení na trvalý nosič dat a snadný přístup:

  • adresu provozovny prodávajícího, na kterou může spotřebitel zasílat stížnosti,

  • podmínky a způsob uplatnění práva na odstoupení nebo jasnou informaci o jeho případném vyloučení,

  • informace o zárukách a poprodejním servisu,

  • údaje uvedené v čl. 4 odst. 3 těchto VOP, pokud již nebyly poskytnuty před plněním smlouvy,

  • podmínky pro ukončení smlouvy v případě trvání delšího než jeden rok nebo na dobu neurčitou.

U smluv na dobu trvání se předchozí odstavec použije pouze na první dodávku.

Každá smlouva je uzavřena s odkládací podmínkou dostupnosti požadovaných výrobků.

Článek 6 – Právo na odstoupení

Při nákupu zboží má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů. Lhůta pro odstoupení začíná běžet dnem následujícím po převzetí zboží spotřebitelem nebo jím pověřenou třetí osobou oznámenou prodávajícímu.

Během lhůty pro odstoupení musí spotřebitel se zbožím a obalem nakládat šetrně. Zboží může rozbalit nebo použít pouze v rozsahu nezbytném ke zjištění povahy, vlastností a fungování. Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení, vrátí zboží prodávajícímu se všemi obdrženými doplňky a pokud možno v původním obalu podle pokynů prodávajícího.

K uplatnění práva na odstoupení musí spotřebitel do 14 dnů od převzetí zboží oznámit svůj úmysl písemně/e-mailem. Po oznámení odstoupení je spotřebitel povinen zboží zaslat zpět do dalších 14 dnů. Spotřebitel musí být schopen prokázat, že zboží ve lhůtě odeslal (např. podacím dokladem).

Nedojde-li k oznámení či vrácení ve stanovených lhůtách, považuje se nákup za definitivní.

Článek 7 – Náklady při odstoupení

Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení, nese náklady na vrácení zboží.

Pokud spotřebitel již provedl platbu, prodávající vrátí uhrazenou částku nejpozději do 14 dnů od oznámení odstoupení, za podmínky, že zboží již obdržel zpět nebo mu byla předložena průkazná evidence o odeslání.

Článek 8 – Vyloučení práva na odstoupení

Prodávající může vyloučit právo spotřebitele na odstoupení u níže uvedených výrobků, pokud bylo toto vyloučení jasně uvedeno v nabídce nebo nejpozději před uzavřením smlouvy.

Právo na odstoupení lze vyloučit pouze u výrobků:

  • vyrobených na míru nebo personalizovaných dle specifikací spotřebitele,

  • zjevně osobní povahy,

  • které ze své podstaty nelze vrátit,

  • podléhajících rychlé zkáze nebo krátké době spotřeby,

  • jejichž cena závisí na výkyvech finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,

  • jednotlivých čísel novin a časopisů,

  • zapečetěných audio/video nosičů či počítačového softwaru, které byly po dodání otevřeny spotřebitelem,

  • zapečetěných výrobků z hygienických nebo zdravotních důvodů, které byly po dodání otevřeny.

Vyloučení práva na odstoupení je možné též u služeb:

  • týkajících se ubytování, přepravy, stravování nebo volnočasových aktivit poskytovaných v konkrétním termínu či období,

  • s jejichž poskytováním bylo započato s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení,

  • týkajících se sázek a loterií.

Článek 9 – Cena

Po dobu platnosti nabídky se ceny výrobků a/nebo služeb nemění, s výjimkou změn sazeb DPH.

Odchylně od předchozího může prodávající nabízet výrobky či služby, jejichž ceny podléhají výkyvům finančních trhů nezávislým na jeho vůli, s proměnlivými cenami. Vazba na tyto výkyvy a orientační povaha cen bude v nabídce výslovně uvedena.

Zvýšení ceny do 3 měsíců od uzavření smlouvy je přípustné pouze, je-li vyvoláno právními předpisy.

Zvýšení ceny po 3 měsících od uzavření smlouvy je přípustné jen tehdy, je-li to prodávajícím předem stanoveno a zároveň:

  • vyplývá z právních předpisů; nebo

  • spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit ode dne účinnosti zvýšení.

Podle čl. 5 odst. 1 zákona o DPH se místem plnění rozumí místo, kde začíná přeprava. V takovém případě dochází k dodání mimo EU. Poštovní služba či kurýr proto kupujícímu vyúčtuje dovozní DPH či celní poplatky. Prodávající tedy DPH neúčtuje.

Všechny ceny jsou vyhrazeny tiskovým a/nebo písařským chybám. Za následky takových chyb neneseme odpovědnost. V případě zjevné chyby není prodávající povinen dodat výrobek za nesprávnou cenu.

Článek 10 – Shoda a záruka

Prodávající zaručuje, že výrobky a/nebo služby odpovídají smlouvě, specifikacím v nabídce, rozumným požadavkům na kvalitu a/nebo použitelnost a platným právním předpisům a normám ke dni uzavření smlouvy. Je-li ujednáno, prodávající dále zaručuje, že je výrobek způsobilý i k jinému než obvyklému použití.

Případná záruka poskytovaná prodávajícím, výrobcem či dovozcem není na újmu zákonným právům a nárokům, jež může spotřebitel uplatnit ze smlouvy.

Vady nebo chybně dodané výrobky je třeba prodávajícímu oznámit písemně do 14 dnů od doručení. Výrobky musí být vráceny v původním obalu a ve stavu nového zboží.

Doba záruky poskytovaná prodávajícím odpovídá záruce poskytované výrobcem. Prodávající však neodpovídá za konečnou vhodnost výrobků pro konkrétní účel spotřebitele ani za jakékoli rady ohledně použití či aplikace.

Záruka zaniká, pokud:

  • spotřebitel sám provedl opravu a/nebo úpravu, nebo tím pověřil třetí osobu,

  • výrobky byly vystaveny neobvyklým podmínkám, nesprávnému zacházení nebo použití v rozporu s pokyny prodávajícího či údaji na obalu,

  • vady zcela nebo zčásti vyplývají z právních předpisů či požadavků na povahu nebo kvalitu použitých materiálů.

Článek 11 – Dodání a plnění

Prodávající vyvine maximální péči při přijímání a vyřizování objednávek výrobků.

Doručovací adresa je adresa uvedená spotřebitelem při objednávce.

S výhradou čl. 4 těchto VOP vyřídí prodávající přijaté objednávky co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů, pokud spotřebitel neudělil souhlas s delší dodací lhůtou.

Došlo-li ke zpoždění dodání nebo není-li dodání (zčásti) možné, bude o tom spotřebitel informován do 30 dnů od objednávky. V takovém případě může spotřebitel od smlouvy bez nákladů odstoupit a může mu vzniknout nárok na náhradu škody.

V případě odstoupení podle předchozího odstavce vrátí prodávající spotřebiteli uhrazenou částku co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

Je-li dodání objednaného výrobku nemožné, prodávající zajistí náhradní položku. V takovém případě bude při doručení jasně uvedeno, že jde o náhradní výrobek. U náhradních výrobků nelze právo na odstoupení vyloučit. Náklady na případné vrácení nese prodávající.

Riziko poškození a/nebo ztráty výrobků nese prodávající až do okamžiku jejich předání spotřebiteli nebo jím určené třetí osobě oznámené prodávajícímu, není-li písemně ujednáno jinak.

Článek 12 – Smlouvy na dobu trvání: délka, odstoupení a obnovení

Odstoupení
Spotřebitel může od smlouvy na dobu neurčitou uzavřené za účelem pravidelné dodávky výrobků (včetně elektrické energie) nebo služeb kdykoli odstoupit s dodržením dohodnutých pravidel pro odstoupení a s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.

Spotřebitel může od smlouvy na dobu určitou uzavřené za účelem pravidelné dodávky výrobků (včetně elektrické energie) nebo služeb odstoupit ke konci sjednaného období s dodržením pravidel pro odstoupení a s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.

Práva dle předchozích odstavců může spotřebitel uplatnit:

  • kdykoli, bez omezení na konkrétní okamžik či období,

  • alespoň stejným způsobem, jakým byla smlouva uzavřena,

  • vždy s výpovědní lhůtou nejvýše jako u prodávajícího.

Obnovení
Smlouvu na dobu určitou uzavřenou za účelem pravidelné dodávky výrobků či služeb nelze automaticky obnovit či prodloužit na dobu určitou.

Odchylně lze smlouvu na dobu určitou pro pravidelnou dodávku deníků a časopisů automaticky obnovit nejvýše o tři měsíce, pokud může spotřebitel ke konci obnoveného období odstoupit s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc.

Smlouvu na dobu určitou pro pravidelnou dodávku výrobků či služeb lze automaticky obnovit na dobu neurčitou pouze tehdy, může-li spotřebitel kdykoli odstoupit s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc (tři měsíce u smluv, kdy je dodávka deníků a časopisů méně často než jednou měsíčně).

Zkušební či úvodní smlouva pro pravidelnou dodávku deníků a časopisů se neobnovuje automaticky a končí uplynutím doby.

Doba trvání
Trvá-li smlouva déle než jeden rok, může spotřebitel po uplynutí jednoho roku kdykoli odstoupit s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc, ledaže by rozumnost a poctivost bránily ukončení před koncem sjednané doby.

Článek 13 – Platba

Není-li ujednáno jinak, musí být dlužné částky uhrazeny do 7 pracovních dnů od počátku lhůty pro odstoupení dle čl. 6 odst. 1. U služeb běží lhůta od obdržení potvrzení smlouvy spotřebitelem.

Spotřebitel je povinen bezodkladně oznámit prodávajícímu případné nesprávnosti v platebních údajích poskytnutých nebo uvedených.

V případě prodlení s platbou je prodávající oprávněn, v mezích zákona, účtovat spotřebiteli předem oznámené přiměřené náklady.

Článek 14 – Řešení stížností

Případné stížnosti týkající se plnění smlouvy musí být prodávajícímu podány úplně a srozumitelně do 7 dnů od okamžiku, kdy spotřebitel zjistil nedostatky.

Na stížnosti podané prodávajícímu bude odpovězeno do 14 dnů od jejich doručení. Vyžaduje-li vyřízení stížnosti delší čas, prodávající do 14 dnů informuje spotřebitele o obdržení stížnosti a uvede předpokládanou lhůtu podrobnější odpovědi.

Nelze-li stížnost vyřešit dohodou, vzniká spor, který lze předložit řízení o mimosoudním řešení sporu.

Podání stížnosti nepozastavuje povinnosti prodávajícího, ledaže prodávající písemně stanoví jinak.

Je-li stížnost uznána jako oprávněná, může prodávající dle své volby vadný výrobek bezplatně nahradit nebo opravit.

Článek 15 – Spory

Smlouvy mezi prodávajícím a spotřebitelem, na něž se vztahují tyto VOP, se řídí výlučně italským právem, a to i v případě, že má spotřebitel bydliště v zahraničí.

Článek 16 – CESOP

V návaznosti na vstup v platnost v roce 2024 nových ustanovení v oblasti DPH („Transpozice směrnice o poskytovatelích platebních služeb“) a zavedení centrálního elektronického systému informací o platbách (CESOP) mohou poskytovatelé platebních služeb zapisovat platební údaje do evropského systému CESOP.